ایده کابینت آشپزخانه

10 ایده برای طراحی خلاقانه کابینت های آشپزخانه

همیشه وقتی صحبت از کابینت های آشپزخانه به میان می آید چیزی معمولی که همیشه استفاده می شود در ذهن ما نقش می بندد، اما دیگر طراحی های دکوراسیون از آن مدل های ساده و معمولی گذشته و روز به روز ایده های جالب و خلاقانه ای وارد دنیای معماری می شود.

اغلب آشپزخانه ‌های امروزی دارای فضای داخلی کاملا سفید، کابینت‌های قهوه ای یا ترکیبی از این ها و لوازم های تکراری هستند. با وجود این که در این آشپزخانه ها هم اکسسوری ها یا وسایلی وجود دارند که فضا را جذاب کنند، اما شما می توانید از این ها صرف نظر کنید و با استفاده از خود کابینت‌ها، خلاقیت های چشم‌گیری را ایجاد کنید. 

چیزی که باید در نظر داشته باشد این است که از فرصت دادن و امتحان ایده های جدید نترسید و اگر چیز جالبی یا طرح خلاقانه ای به ذهنتان آمد آن را پیگیری کند و سپس آن را اجرا کنید.

پس با ما همراه باشید تا با نمونه هایی از کابینت های خلاقانه آشنا شوید.

10 ایده برای طراحی خلاقانه کابینت های آشپزخانه

۱ـ از رنگ های غیر معمول و غیرمنتظره ای استفاده کنید

استفاده از گزینه های رنگارنگ برای رنگ آمیزی آشپزخانه، ترکیب های متنوع برای روکش های کابینت و انتخاب های حرفه ای و جالب برای نور پردازی چند مورد از امکانات خلاقانه برای کابینت های آشپزخانه هستند.

ما با یک ایده اساسی و در عین حال موثر شروع می کنیم. رنگ غیرمنتظره ای را برای کابینت خود انتخاب کنید. شاید اول کمی از انتخاب رنگ های غیرمعمول بترسید اما وقتی طرح اجرایی شد آن وقت می فهمید چه خوب شد که متفاوت عمل کردید.

به عنوان مثال، استفاده از رنگ آبی که یک رنگ غیر متعارف برای کابینت است می تواند انتخاب خوبی باشد.

ایده طراحی کابینت

۲ـ تنها از یک رنگ استفاده نکنید

اگر خلاقیت به خرج دهید می توانید از کابینت های آشپزخانه خود به عنوان یک بوم برای نمایش طرح های رنگی آشپزخانه خود استفاده کنید و هر تعداد رنگ و هر ترکیب رنگی را که بخواهید به کار بگیرید. برای مثال، مانند تصویر زیر می توانید از رنگ های سفید و سبز و زرد استفاده کنید.

ایده طراحی کابینت

۳ـ رنگین کمان درست کنید

شاید اول فکر کنید که چیز جالبی از آب در نمی آید اما واقعیتی که وجود دارد این است که گاهی اوقات هیچ چیز بهتر از الهام گرفتن از رنگ بندی رنگین کمان نیست. این  تکنیک طراحی وقتی با سلیقه انجام شود، کابینت رنگین کمانی خارق العاده ای را به وجود خواهد آورد به خصوص زمانی که با رنگ و تزئینات دیوار سفید کاملاً در تضاد باشد. آشپزخانه زیر نمونه ای از کاربرد رنگ های گوناگون است. توجه داشته باشید که چگونه کابینت های بالایی یک درجه روشن تر از کابینت های پایین هستند.

۴ـ از رنگ سیاه استفاده کنید

بعضی افراد به آخرین رنگی که برای کابینت های آشپزخانه خود فکر می کنند رنگ سیاه است اما  این رنگ باید به مرحله ی اجرا درآید تا دید که چقدر جذاب و متفاوت و در عین حال شیک است.

در زیر تصویر ۲ آشپزخانه که از رنگ سیاه استفاده کرده اند را به خوبی می توانید مشاهده کنید.

کابینت سیاه   

۵ ـ از شکل های غیر منتظره و متفاوتی  به جز مستطیل برای کابینت استفاده کنید

 استفاده از شکل های منحصر به فرد کابینت راه عالی دیگری برای افزودن خلاقیت و زیبایی به فضای آشپزی شماست. به عنوان مثال استفاده از کابینت های منحنی هم بسیار جذاب و جدید است و هم مفید و کاربردی برای مثال فکر کنید در آن روزهایی که عجله دارید، برخورد به یک سطح منحنی بهتر است یا برخورد به گوشه‌ای تیز.

 آشپزخانه زیر یک فضای زیبا و هنری ایجاد کرده است و کاملا از یک آشپزخانه معمولی فاصله گرفته است. 

ایده کابینت

۶ ـ بیشتر به سمت کابینت های شفاف بروید

کابینت های شفاف یکی دیگر از گزینه هایی است که شما را بیشتر به سمت خلاقیت سوق می دهد و دست شما را باز نگه می دارد. کابینت های شفاف به ظروف شما اجازه می دهند در مرکز توجه قرار بگیرند و این یک مزیت است چون شما می توانید ظروف تان را  مناسب با سبک آشپزخانه انتخاب کنید و بیشتر بر ظاهر آشپزخانه تاثیر گذار باشید. 

کابینت شفاف

۷ـ از قفسه های باز استفاده کنید

گاهی اوقات خلاقانه ترین راه حل برای کابینت ها استفاده از قفسه های باز به جای کابینت های بسته و مخفی است. قفسه بندی باز به شما این امکان را می دهد که چیدمان هنرمندانه ای از ظروف رنگارنگ ایجاد کنید و مجموعه وسایل خود را با افتخار به نمایش بگذارید. دلیلی ندارد ظروف و وسایل زیبایتان را مخفی کنید.  البته دقت کنید قفسه ‌های باز برای فضاهایی که خیلی شلوغ نیستند ایده‌آل هستند. 

کابینت باز

۸ ـ برای قسمت های داخلی کابینت های خود از پارچه استفاده کنید

با قرار دادن پارچه در داخل کابینت های خود، به خصوص در قسمت پشتی، نمایشی از طرح و رنگ ایجاد کنید. این تکنیک برای کابینت ‌های باز ایده‌آل است، پارچه‌ های متناسب با سبک انتخابی شما یک عنصر شگفت‌ انگیز را به آشپزخانه اضافه می‌کنند. 

ایده طراحی کابینت

۹ـ کابینت و قفسه باز را ترکیب کنید

ترکیب کابینت بسته با قفسه‌های باز، فضایی را هم برای فضای ذخیره‌سازی و هم فضای نمایش ایجاد می‌کند. این ایده یک انتخاب عالی و حرفه ای برای کسانی است که نمی خواهند همه چیز آشپزخانه شان در معرض دید قرار گیرد.

کابینت

۱۰ـ نورپردازی های منحصر به فرد و خلاقانه ایجاد کنید

یک راه خلاقانه ای که این جا می توانید به کار بگیرید استفاده از نور پردازی زیر کابینت های آشپزخانه و ایجاد سایه در اطراف آن است. این ایده خلاقانه، نور پردازی اطراف را به طور محو و مخفیانه نشان می دهد و کابینت ها را برجسته تر نمایش می دهد.

استفاده از این تکنیک خصوصا در شب ها و اگر نور دیگری روشن نباشد خیلی ویژه و جذاب خودش را نشان می دهد.

نورپردازی آشپزخانه

سخن پایانی

همیشه طبق قاعده پیش رفتن هم جالب نیست و مانع ایجاد و بروز خلاقیت می شود. هر ایده ای که به ذهنتان رسید آن را دنبال کنید و با مطالعه بیشتر در آن زمینه توسعه دهید. آن گاه خواهید دید که تا کجای خلاقیت پیش رفته اید و متفاوت و منحصر به فرد عمل کرده اید.

منبع

12 Creative Kitchen Cabinet Ideas